Det är så det ska vara

.. det är så vi vill ha det nu. Ja, Gravitation är en perfekt låt faktiskt.

Idag är det söndag, 11/11, fars dag osvosv. Jag är väldigt trött. Var hemma ungefär 10:15, direkt hemkommen från Årsta.

Sitter och väntar på möbler från Ikea som ska komma mellan 10-14. Nu har dom alltså ungefär 2 timmar på sig att passa tiden. Mamma åker tillbaka till lö hospital ikväll igen. Förhoppningsvis blir det operation redan i början på veckan. Inget farligt inte. Bra att hon får det gjort skulle jag tro.

När jag åkte hem idag så lyssnade jag på musik, först Radiohead och sen Kent. Jag höll på att börja skratta högt när jag hörde Halka. Texten går: "Du skulle vilja glida som jag. Tänk att vara så hal. Tänk att gå så rakt..." Som vanligt lever jag mig in i det jag lyssnar på och tänker på mig själv som någon slags huvudrollsinnehavare av låten. Men.. då är det ju lite kul eftersom jag varken har kunnat glida, vara hal, (fast det är en annan femma kanske) eller kunnat gå rakt. Jag har ju haft så förbannat ont i baken. Men nu känns det faktiskt som att smärta har flugit sin väg, vilket är otroligt skönt. Nu slipper alla som går vid min sida skämmas över min något bisarra gångstil. Och jag slipper gå bisarrt. Woho, the whole world is happy.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0