Bil

Idag hämtade mutter und vater vår nya bil. En Renault och jag älskar att sägat. Renåååååå.
Såhär ser den ut:
image11


Well, jag har skrivit mitt jävla tal idag. Ett träd som ska växa. För att Ingmar Bergman var en bra grabb typ. Kul.

Imorgon är det orientering. Jag känner inte direkt fört. Uscha. Jag känner för att vara kul.

Alltså ibland kan jag bara sitta rätt uppochner och skratta åt mig själv. Jag älskart. Nu när jag tittar upp lite på bilden av bilen ser det ut som att ratten sitter på fel sida, jag förlorade the game. Bilden kanske är spegelvänd eller något. Eller så är bilen just nu i typ England. Där vill jag också vara. Har bara varit där en gång och då lyssnade jag typ på Kent och Cardigans. Vilket jag gör nu också, i alla fall på de förstnämnda kisarna. Men jag menar, jag hade nog uppskattat stället mer nu när jag är mer... vad ska man säga? Inte mogen kanske men.. äh screw it.

Pratade med pappa om fastighetsskatten. Man har ju "tagit bort den" som man säger. Men i själva verket har man lagt till någon jävla kommunal avgift. Dom som tjänar stålar på detta är höginkomsttagarna eftersom man inte får betala en högre avgift än 6000 per år. I vanliga fall har ju alla som bor i Danderyd och på Djursholm skyhöga fastighetsskatter eftersom deras kåkar inte direkt är små. Men nu sparar dom en jävla massa pengar. En som kanske inte haft den högsta skatten förut får nu betala lika mycket i alla fall.

Jag är inte hundra på att detta är verklighet, det var något pappa kom dragandes med och ska jag vara ärlig så har jag inte varit speciellt aktiv i mitt nyhetstittande och tidningsläsande på senaste tiden. Men med tanke på vilka som styr landet så förvånar det mig inte ett dugg om det är just så.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0