Stavmixern

Ungefär det här tänkte jag säga imorgon på min Retorik. Uppgiften är att hålla ett informationstal om något. Med min fantasi blev det en stavmixer. O'boy.



Hej! Jag heter Emelie.
Jag tänkte berätta lite om den här stavmixern.

Just den här stavmixern drivs av el. Det finns batteridrivna
varianter också men just den här kräver alltså ett eluttag.
Efter att man har stoppat in kontakten i uttaget är det bara att sätta igång med mixandet.
För att få igång den trycker man på den här fältliknande knappen och sen är det bara att dyka
ner i behållaren och mixa.
Det som gör att det man vill mixa faktiskt mixas är ett sylvasst skärblad som sitter i ena änden av apparaten.
Själva maskineriet eller motorn sitter i den övre delen.

Så till själva användningen.
Det som är så bra med en stavmixer är att man inte behöver mixa i en speciell behållare utan kan mixa rätt ner i
till exempel en kastrull eller en vanlig bunke. Dessutom slipper man hälla över från en behållare till en annan vilket man behöver göra om man använder sig av en vanlig mixer.

När man köper en stavmixer som den jag har med mig får man ett flertal tillbehör. Några olika behållare man kan mixa i. Just den här stavmixern har dessutom en smart väggupphängning som man kan använda om man tycker att den inte får plats i skåpet.

För att rengöra mixern tar man bara väldigt smidigt av nedre delen, alltså den som mixar. På så
sätt undviker man att få in vatten i maskineriet. Dessutom gör detta att det blir lättare
att diska den.

Vad kan man då göra med en stavmixer?
Jo, på själva mixern finns det faktiskt några symboler som visar några exempel på saker man kan göra. Till exempel soppa, vill man ha den slät är det perfekt att använda stavmixern. Man kan också mixa grönsaker, blir ungefär som finhackat. Man kan göra trendiga drinkar och efterrätter om man känner för det. Något man också kan göra, som jag själv har prövat på, är smoothies.
Resultatet blev slätt och fint och det gick fort. För att få till exempel pajdegen lite extra smulig fungerar stavmixern utmärkt.

Har ni nu blivit intresserade av att köpa en stavmixer är det bara att gå till närmaste elektronikaffär eller något
större varuhus som till exempel Ica Maxi eller Coop Forum.
Kommentarer
Katarina:

En massa blaha med andra ord. Bättre med matberedare

2007-09-06 @ 19:24:40

URL: http://koolakattis.blogg.se
Karrrl:

aargh my eyes

2007-09-06 @ 21:12:27

URL: http://krl-jhn.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0