snödag

Nej okej, det snöar inte så jättemycket här. Kunde ha gjort. Okej, det snöar faktiskt inte alls. Det är bara urkbajskorv-väder ute. Ungefär likgiltigt med snöväder. Jag gillar det inte.

Om en timme ska jag och pappa ta oss till mammas jobb. Sen ska vi åka till någon gigant på el och hämta tillbaka min mobiltelefon som förmodligen har någon jävla fuktskada som inte går på garantin och jag måste betala för att den ska bli fixad eller något. Då frågar jag om jag kan få det bevisat men man kan ju inte ta bilder på en fuktskada som sitter på/i en mobiltelefon. Nejnej.

Nu spelar pappa bästa Frank Zappa på stereon nere i vardagsrummet, jag blir glad. Nu börjar han sjunga med också, nejnejnej säger jag bara. Han är ingen skönsjungande sak direkt. Men han är helt ok ändå, min pappa.

Jag har ett papper uppsatt på min garderob. Det är en s.k. terminsplanering, där står det vad för stora grejer som händer varje vecka i skolan. Hälften av alla veckor har passerat, det känns så jävla bra. Jag orkar faktiskt inte med skolan fullt ut. Jag presterar inte alls som jag borde och som jag brukade. Jag skäms lite men jag vet liksom inte vad jag ska göra för att ändra på det. Jag har ingen studielust för fem öre, inte för tio heller. Utled är vad jag blir. Jävligt utled.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0