tuesday rainy tuesday

Idag har jag INTE haft kläder efter väder, det är ett som är säkert.

Stiger upp runt åtta, duschar, äter frukost, klär på mig, kör till skolan.
Väl framme så möts jag av Malin, Simona, Elin och... Angelica tror jag men det kan ha varit Nina (dum jag känner mig haha). Dom kommer med den jättehärliga pang-nyheten som säger att jag inte har någon mer lektion utöver 20 minuters mentorstid. Älskar skolan! Känns verkligen kul att behöva småstressa till 20 minuter oviktig pratstund. Vissa är så jävla dumma i huvudet. Vi tog upp en likabehandlingsplan som tydligen har skärpts lite på min skola, inte en dag försent. Den tar upp och beskriver konsekvenser av kränkning och trakasserier osv. Det kan leda till max 3 terminers avstängning från skolan bl.a.

Då sitter sen vissa och menar att det är totalt onödigt att man går ut med en sådan plan, "ingen kommer sluta trakassera pga det"... "den som redan har trakasserat bryr sig inte om regler". Det ligger säkert något i det men vad ska man göra annars? Ska man sitta och titta på när saker sker och inte göra något med förklaringen att det ändå kommer hända igen och igen och igen? Det gäller ju att understryka konsekvenserna och visa att det verkligen kan gå så långt. Att ta tag i varje enskilt fall och få det att gå så långt som möjligt.

Herregud...
Kommentarer
Malin:

Det var bara jag eling och simona, sen så gick jocke iväg innan du kom dit så tji fick du

2008-04-08 @ 23:57:31
Stina:

Jag håller med dig! Jag fattar inte vad den personen som sa de kunde säga något sådant! ...

2008-04-11 @ 17:32:46

URL: http://stina90.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0