Aight..

... som man säger om man är nåt(?). Äsch, peppar peppar ta i trä, en ny lördag, en ny helg och en ny vecka som väntar efter helgen. Urkpåburk.

Känner att jag måste briljera lite med några resultats jag har fått reda på denna vecka. I skolan alltså.
För någon månad sen fick vi titta på filmen Mississippi brinner(originaltitel Mississippi burning, för dom som tycker sånt är viktigt), i alla fall.

Det är en film som kan läggas i facket över filmer som jag tycker är rätt bra faktiskt. Utspelar sig under 60-talet i USA där en viss klan har väldigt stort inflytande. Well, vår uppgift blev att skriva en "riktig" recension, alltså inte bara; Jag tycker si och så om denna film. Nej, här skulle man ha med alla möjliga och mögliga karaktärer och så vidare. Visserligen hade vi en mall att gå efter men den var lite knepig den. Nåja. Jag fick mvg på min filmanalys. Jag blev väldigt glad eftersom jag nog aldrig har hört någon få mvg av min Svensklärare. Jag tycker att en lärare ska vara petig och noga men inte petnoga. Men, tydligen så klarade jag mig denna gång. Rätt stolt faktiskt.

Sen gick det kanonbra för mig och min grupp på Naturkunskapsjoxet vi gjorde. Det var väl alles, nej juste, jag ligger på ett mvg i tyska också. Sehr gemütlich.

By the way, som man också säger, så fick Knet ett par grammisar. Tyckte jag var roligt.
Kommentarer
koolakattis:

Kasta alternativt ge bort och en del ska hem till mother. Intresserad?

2008-01-12 @ 20:13:12

URL: http://koolakattis.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0