Dagen före

Jaha, nu var det snart dags för skolstart igen. Herregud det låter som att man ska börja i första klass. Som tur är var det ett tag sen numera.

Idag har jag förlustat mig i ett gäng affärer, med mig hade jag min äldsta lillasyster und mutter. Det var roligt och jag hittade flera trevliga prylar att kasta pengarna på.
1 sjal
1 skiva
1 bok
2 toppar. Sehr schön. Fixade dessutom busskortet som numera är uppgraderat och bra. Fan vad dyrt det är numera, hemskt. Äckliga borgare säger vi så känns det genast bättre.

Jag känner mig positivt inställd till det mesta just nu, förutom alla förbannade utgifter. Har kanske inte råd att åka och hälsa på Malin och Simona i Örebro om någon helg. Värsta bajsnödigt juh! Men, pengarna behövs till viktigare(?) saker, såsom tågbiljetter till konserttillfällen och festivalbiljetter. Roligt men jobbigt och krävande för ekonomin.
Men, nu är det faktiskt så att jag har infört köpstopp för mig själv. Ingenting som jag VERKLIGEN INTE BEHÖVER ska jag köpa. Mmm... så är det.

Nu ska jag snart träna bort lite av julmaten, hard.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0