Fortfarande snö i Mars...

... vilket gör att jag inte direkt mår bättre. Eller ok, jag mår ju bra men vem fan nöjer sig med att få bara halva kakan, man vill ju ha vår också (Vår=andra halvan av kakan). Well, long time ago now. Hade det apkul i Örebro, där var jag, Malin och Simona för att se på Kent.. igen. Det var kul. Det var jättekul.

När jag åkte tåg idag satt jag och funderade på hur gammal jag egentligen är. Fan! tänkte jag, jag är snart 20. Först ska jag i och för sig bli 18 men det är nära nog. Jag som aldrig har varit med om någon ålderskris börjar sakta men säkert vänja mig vid att hela tiden gå och vara orolig över hur jag ska tjäna mina pengar som jag ska kunna köpa mat av. Och kläder, självfallet. Och bostad, eller i alla fall hyra. Herregud, det är nästan så att man abdikerar redan innan man börjat kriga. Så får det ju inte gå till. Så kanske det går till. Jag vill inte bli någon slacker. Det känns inte riktigt som min grej.

Nu måste jag gå och lyssna på The Smiths och bli ung igen.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0