hej lördag

Jag gick upp väldigt tidigt idag. Undefär 07:10. Jag gjorde mig i ordning och gick till bussen. Träffade Ida i Tumba och åkte med henne till centralen. Därifrån gick jag till McDonalds och köpte frukost. Bagel så klart. Jag hann se Ninjamannen, han som ska ha ihjäl Victoria, kronprinsessan alltså. Haha han var otroligt speciell. Han frågade om jag ville gå hem till honom och käka makaroner och hångla. Men jag sa nej eftersom jag inte gillar makaroner. Nåja. Jag gick till jobbet istället och gjorde i ordning. Mycket plock. Jobbade med en Eva idag som var supertrevlig. Jag jobbade en halvtimme extra eftersom det var så mycket folk hela tiden.

Sen åkte jag till Micke en stund och därefter mötte jag mamma i Årstaberg. Vi åkte till Bittan och var bara där och vände och tog sen båten till Nybrokajen. Vi gick runt lite på Åhléns där jag har en känsla av att min lön kommer hamna. Nåväl, vi bestämde oss för att käka och det gjorde vi på Karlsson och Co, alltid lika gott. Idag blev det Caesarsallad med rött vin till. Gott!


Det var tänkt att jag skulle ta tåget som gick 19:12 från centralen men självklart var det försenat så jag missade bussen i Tumba och kom alltså hem en halvtimme senare än tänkt. Nu är jag i alla fall hemma och har just gjort te, den här gången blev det Red Fruit. Jag har dessutom fixat en massa ljus så jag har det riktigt mysigt i min ensamhet.

Kommentarer
anonym:

Att leva är en gåta i sig. Du och jag, i en evighet. En gång i framtiden.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0