Landet till vänster om oss

Jag behöver kanske inte berätta ingående vad som har hänt i Finland. Tror inte så många har missat det så jag skiter i det helt enkelt. Ända sedan jag fick reda på allt så har jag varit irriterad, förbannad, förvirrad osv. Jag förstår fan inte vad det är för slags värld vi lever i. Det mesta känns så konstigt och opassande.

Jag rekommenderar verkligen er att läsa artikeln som New York Times publicerade om det som har hänt. Jag fick reda på mer där än jag hade fått från diverse svensk media. Kul.

http://www.nytimes.com/reuters/world/international-finland-shooting.html?_r=1&ref=world&oref=slogin

Det som inte direkt förvånade mig men ändå slog mig var att i den här artikeln som handlar om en massaker, så tog man inte upp att detta faktiskt förekommer titt som tätt i det egna kära landet. Jag säger inte att dessa två finnar (i princip samma sak skedde i november förra året) enbart har inspirerats av USA men kom igen. Finland ligger trea på listan över dom vapentätaste länderna i hela världen. USA ligger först. Kopplar inte cynapsen så vet jag inte vad. Skitsamma. Nu ska jag inte vara irriterad längre.
Kommentarer
Katarina:

Finland ligger iofs till höger Emelie :)

2008-09-24 @ 06:56:13

URL: http://koolakattis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0