at first i was afraid

Nu, idag för första gången på en mindre evighet har jag känt för att skriva något här.
Jag är sjuk, febersjuk och förkylningssjuk och halssjuk.
Ibland är jag även sinnessjuk.
Jag blev avbruten nu av att Frida kom ner i sin stora t-shirt och gav mig en kram.
Hon är också hemma idag, hon är också sjukling idag.
Jag har börjat misstänka att morgondagen är förstörd även den. Febern är lite för hög.
När jag vaknade tidigare idag, runt halv sex var jag så svettig att jag trodde all feber var borta.
Jag sov vidare till ungefär halv nio och kände att värmen var outhärdlig. Härligt, ingen feber.
Men varför var huvudet så varmt och varför kunde jag inte ligga stilla med mina fötter?
39 grader i kroppstemperatur kan få svara på dessa frågor.
Jag har uteslutit grispest, det är lugnt.
Det är någonting jag gillar med att ha hög feber. Den där lilla, larviga ångesten jag får när jag börjar tänka på att jag kanske dör av febern är ett skönt ombyte till den vardagliga lilla, larviga ångesten.

Snorig puss
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0