jag är illröd inuti halsen på vänster sida

Kom just innanför dörren med en sprallig och snöig hunn. Agaton heter han och han är en alldeles underbar liten sak.
Jag som tidigare aldrig förstått mig på hundälskare, förutom Malin eftersom hon är så bra på att tycka om mycket, måste säga att jag mer och mer verkligen förstår. Inte nog med att, just den här hunden i alla fall, tycker om att kela och leka med mig, blir alldeles tokig när jag närmar mig på långt håll och en massa andra uppskattande saker - det är ju världens bästa ta-tag-i-dig-själv-och-rör-på-det-på-tok-för-onödiga-fläsket-maker.

Jag sa att vi just kom in. Japp, det gjorde vi! Från en lång tur till Årstaberg och sedan till Årstafältet och hem igen.
Inte nog med det! Igår efter julklappande och julestyr på Avocadobyrån med chokladätande nittioetta gick jag hit från Gullmarsplan i världens snöstorm. Då var inte ens hunn med. Vad har hänt?

Herregud, jag har inte ens skrivit något om att det kommit ner en massa vitt på marken överallt! Det är ju alldeles fantastiskt underbart! Så många regniga och mulna och framför allt snölösa jular jag genomlidigt på sistone så kan jag gott behöva en vit, härlig, kall, vintrig jul. Ååååååhej vad jag blev julsugen. Jävligt synd att julklappshandeln inte börjat än... Får ägna varenda ledig stund i helgen åt att jaga klappar. Men imorgon är det först julparty på jobb och sen ett glas eller två med den förstådda hundälskarinnan.

Jag fick sms igår om att paket från H&M landat i Vårsta - bra. Det andra på två veckor! Förvisso är det från en och samma beställning. Här under kommer en bild på ett riktigt fynd! Blusen blev min för femtio kronor.



Och här är Agaton som älskar när man slänger lite snö på honom. Observera att bilden inte riktigt stämmer överens med verkligheten så han knappt syns. Dessutom har han en blå skugga.



Kommentarer
Fredrika:

haha, chokladätande nittioetta!

Tack för den du! :P

2009-12-18 @ 22:29:29


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0