i bang the drums

Jag var barnvakt. Det var kallt och snöigt. Evelyn for hem och mamma lagade god middag. En femtedel av den ligger nu i min mage. Där mår den bra, hoppas jag.

Jag har plockat fram två par skridskor till imorgon. Katarina ska få låna ett par av oss. Det blir mysigt att åka på äventyr med henne och Karin. Juste! Ska fixa sockor till Karin också. Herregud vad jag är snäll. Men det förtjänar dessa töser. Verkligen.

Jag ska tydligen kolla halkbana. Jag gör nog så att jag skriver upp all viktig info och tar med mig i min kalender imorgon. Den följer ändå alltid med liksom. Kanske skulle man även ta med en kamera imorgon. Det kan bli söta bilder.

När vi gick från Hästmossen och hem för någon timme sedan, så föll en snöflinga ner på mitt ögonlock. Då föreställde jag mig att någon mysig peson kom och pussade bort den.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0