mammuten som överlevde mänskligheten

Brun soffa. Pinne mellan två fingrar. Autism. Destroy everything you touch - Mammut. Oj vilken bra film.

Imorgon är det måndag och på något vis ska allvaret ta fart igen. Kanon. Alltså inte att det är bra, utan att det känns som att man befinner sig i en kanon. Rätt som det är ska men befinna sig på en helt annan plats, en allvarlig sådan. Väldigt ångestfylld. Men vad fan, jag har underbara varelser var jag än går, förutom när jag ensam sitter på en röd ful gammal buss på väg hem eller vart än den ska ta mig. Nu blev det väldigt underligt alltihop. Men det är väl meningen kanske. Annars vore det inte på riktigt.

Autism och befrielse är två ord som jag gärna sätter tillsammans i samma mening. Det låter lockande och vackert.

Jaja, någon tror tydligen att den ska ha en ynka chans att slå mig i spelet vi i folkmun kallar Monopol. Lycka till säger jag, som den där gubben säger efter tipsraden på radion.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0