min pappa kör inte bil

Jag kände mig hemsk när jag sa till pappa att jag tänkte ta en promenad, speciellt när han sa att han självklart hänger på. Jag var tvungen att säga att det bara var jag och mp3n som skulle gå ut. Han var nog ändå rätt nöjd med att bara sitta i fotöljen och glo på skidåkning. Min kära pappa.

Det var slaskigt och snöigt när jag var ute. Kallt om öronen men bara på utsidan för på insidan värmde Ladytron och Ludovico Einaudi fint. Nu ska jag nog ta en varm dusch och kanske ett fotbad efter det. Förmodligen läsa lite, antingen i världens tråkigaste teoribok eller i en bra bok av Ray Kluum. Det är lite ta-hand-om-Emelies-yttre-idag-känsla idag. Väldigt främmande. Känner jag mig själv rätt så innebär det att raka benen och smörja in hela kroppen med någon billig lotion, mer orkar jag inte.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0