och november kanske är mitt livs längsta månad

Varför november? Jag som brukar gilla novembers påminnelse om att sommaren är helt över och att hösten kör sitt paradnummer nu. Den här gången är november bara en enda lång längtan till "början av december".

Hängig är jag verkligen, yrslig och ursclig och kanske lite sjuklig.
Kanske beror det på min vetskap om arbete under julen.
Nåja, självfallet arbetar jag varken på aftonen, dagen eller annandagen men sen, sen arbetar jag några dagar innan nyårsafton och efter den helgen ytterligare några dagar.
Cash.
Cash.
Önskar mig bland annat en kokbok i julklapp. Eller vadå bland annat? Det är det enda jag just nu önskar mig i julklapp. Det ska inte vara någon jädra kokbok där en kändis står och visar sina perfekt gräddade kakor på omslaget. Nej, jag önskar mig en "Vår kokbok".
Måndag har det varit idag och jag har kört Frida lite här och var.
Snart är det mammas tur att bli hämtad. Jag är duktig känner jag.

Puss
Kommentarer
Rasmus:

Ibland känner jag mig precis så där: alltså hängig men bara kanske sjuklig.

2009-11-17 @ 11:22:43


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0