ic

Jag har ett märkligt förhållande med Titanic. Främst filmen då så klart eftersom jag aldrig varit i närheten den där båten filmen tydligen handlar om... Har alltid trott att den handlar om en pojke named Jack och en flicka called Rose.
Ironi å sarkasm.
Jag mimade säkert i tre år till det där ledmotivet. "I see you, I feeeeeeel you..."
Den kom någon gång på slutet av det där årtiondet som inleddes med att jag föddes. Om man skulle räkna år med början den 29/3 alltså. 1997 eller -98 var det nog.
Jag hade inte sett filmen på hur många år som helst förrän för någon helg sedan, när Annika och hennes boyfriend sitter nere i tv-rummet och myser i soffan till MIN fina Titanic. "Jag ska bara kolla en liten stund..."
Satt med tills dess att båten var sjunken och likaså Jack. Vågade inte grina inför dom, jag är ju fan en grown up i deras ögon.
Jag bölar ej.
Jaja... ett märkligt förhållande och idag ska vi ses, på Vasamuseet. Kul med utställning.

Ha en fin lördag, asså.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0