then versus now

Det började redan när jag cyklade. Kläderna jag hade på mig fick mig att känna mig som en ung kvinna på 30-, 40- 50- eller 60-talet. Vid maten börjar Annika fråga pappa ett gäng frågor dom hållt på med i skolan, dom handlar om hur det var i skolan för en tid sedan. I pappas fall rör det sig om skolgång på 60-talet och när han helt lyrisk satt och berättade om hur det var när han gick i skolan, hur dom hela tiden hittade på rackartyg som lärarna alltid genomskådade på ett eller annat sätt, det var så underbart. Jag vill tillbaka till en tid jag aldrig upplevt. Jag vill uppleva annat än den här vidriga samtiden.
Om några dagar släpps lite grejer med Beatles, eller lite, det är väl i princip allt dom gjort. Hela alltet kostar ungefär 2400 kr. Väldigt värt men väldigt dyrt. Älskade Beatles. Älskade dåtid.


Fagra Rosalind Russel. Dåtid.



Emelie Hovbrandt. Nutid.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0